No internet today

Hua, dagen började på värsta tänkbara sätt. Nätet låg nere. Jag ringde lite lagon irriterad till ComHems support där jag fick tala med en pigg männska som bad mig göra ditten och datten, stänga av . Tillslut kom vi fram till att det var min router som ställde till det. När jag väl visste det så började jag rota i inställningarna där, letade och letade, startade om, återställde till fabriksinställningar, stängde av, drog ur elen på åde router, modem och dator och allt det där man gör. Inget funkade. Jag kopplade modemet till ett nätverkskort på datorn och surfade omkring för att se om det fanns någon hjälp på D-links hemsida. Jag uppdaterade firmaware. Jag gjorde allt som man skall, likt förbaskat så funkade det inte. Till slut gav jag upp och gick in på Netonets sida för att kolla vad en ny router kostar. Som sista desperat åtgärd stängde jag av datorm modem och router och lät det stå avständt en 10 minuter eller nått. Och se på f*n. Nu, helt plötsligt funkade. Fråga mig inte vad som hänt elelr hur det gick till. Men nu funkar nätet på alla våra datorer igen.

Så nu är jag glad igen. Fram till nästa slag kan jag tro. *Pust* vad livet kan vara besvärligt. På sitt sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback