Rapport

Regn ute. Lördag. Den enda som verkar pigg i hemmet är Smulan, vår lilla kattunge. Hon studsar omkring som om inga problem i världen finns. Resten av den hemmavarande familjen är väl rätt nyvakna och lite morgonförvirrade. Hulda Hustrun sitter i telefonen och föröker få tag på en jourtandläkare eftersom hennes son slog i tänderna i går i skolan. Inget dramatiskt men det är bäst att låta en tandläkare kolla på det, för dolumentationens skull inför framtiden. Kan ju bli något problem senare.

Själv så sitter jag och sörplar kaffe och lurar på att ta en cigg till. Man vill ju inte gå ut för hårt så här på morgonkvisten. Livet är ju inget sprinterlopp. Sovit lite bättre inatt. Inte mardrömsfritt, men drömmarna har varit lite minder fasansfulla i alla fall. Hulda Hustrun vittnar om att jag inte sparkat och viftat lika mycket inatt. Och jag är inte full tlika spänd nu när jag väl kommit ur sängen.

Så, då är det väl bara att köra. Jag förklarar härmed lördagen 19/8 2006 öppnad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback