Resefeber

Så skall vi till Malmö i morgon då för att titta på Malmö - Elfsborg i sitt returnöte. Och jag har redan hunnit snurra upp mig på ett alldeles utmärkt sätt. Jag som kan bli nervös bara av att gå till tappen och köpa cigaretter skall åka buss tillsammans med en massa okända männsikor hela vägen till Skåna. Jag som får torgskräck på balkongen skall stå på en helt okänd arena. Jag som blir nervös av tanken på att bli nervös blir nu nervös gånger tre. Jag är så till den milda grad nervös att hela kroppen skuttar och hoppar. Hjärtat skenar, magen mullrar, det bildas pinsamma gaser så jag får gå som om jag hade limmat fast skinkorna i varandra. Hur jag skall kunna somna är ett under. Men jag har ju hjälp av mina sömntabletter förstås. Kan man ta en burk i taget? Nä, det blir lite förmycket Coutrney Love över det. Det får bli avslappningövningar i sängen. Tänka på blått och sånt. Hade jag inte varit så förbaskat nervös kanske lite sex skulle kunna lösa upp de värsta knutorna. Men det är ytterst säkert att den lilla mannen inte alls vill vara med idag. Troligen har han hoppat upp nånstans i buken och gömmer sig där tillsammans med mina andra vitala organ. Och Hulda Hustrun ser trött ut så hon vill nog inte leka "hitta pinnen".

Hua. Detta kan bli precis hur som helst. Precis hur som helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback