Sista Augusti

Ok. Jag fattar. Det är över nu. Sommaren har packat ihop och dragit. Det är ynka 9 grader ute och det spelar liksom ingen roll att himlen är blå, att solen skiner blekt och att det fortfarande är, nätt och jämnt men ändå, augusti. I morgon är det september och allt blir bara kallare, mörkare och snart är det jul. Hösten och jag har svårt att komma överens. Visst kan hösten vara vacker. I alla fall så här i början. Hög luft, färgsprakande träd och en helt ny mysstämning. Men hösten är lillebror till vintern, det går inte att komma ifrån. Jag bukar glida allt djupare ner i depression när oktober knackar på dörren. Skall bli intressant att se hur det går i år, när jag har piller och allt.

Men, för tillfället har dagen bara börjat. Det är bara jag och äldsta sonen som är uppe här hemma. Resten av den hemmavarande familjen ligger och sover de oskyldigas sömn. Idag skall äldsta dottern tatuera sig. Såklart skall det stå "Elfsborg" någonstans på den unga damen. Själv ska jag, tja, jag vet inte riktigt ännu. Det ger sig kan jag tro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback