Sjuk?

Ont i skallen, ont i kroppen. Fryser. Trött, trött, trött. Ont i halsen.Sovit en stund vid luchtid. Luktar förkylning lång väg. Det kan jag definitivt klara mig bra utan. För sjutton, vi skall ju till Malmö på Söndag för att titta på fotboll. Min ärade dotter och hennes kompis skall med de med, så nu måste jag vara i fin form. Jag har kort sagt inte den minsta tid över för en förkylning. Detta måste rättas till. Lurar på att lägga min stackars värkadne, överviktiga kropp i ett varmt bad. Det kanske gör susen. Om det funkade för de gamla Romarna borde det ju funka på en så enkel och okonstlad perons om lilla jag. Vitaminer tar jag redan varje morgon, så där har jag intemer att hitta. Kanske borde jag söka upp en gammal vis gumma som kunde tillreda nått undergörande extrakt? Söka läkare? Nä, det vore ju pinsamt om jag trots allt vore frisk.

Nä, jag får börja med det där badet. Det är både gratis och välgörande. Och så hinner jag ju läsa lite. Så praktiskt. Ska bara leta upp den där uppblåsbara kudden jag fick i julas. Man vill ju ligga bekvämt när man är krasslig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback