Tidigt. Allt för tidigt? Kanske.

Så var det måndag. Sådär bara. Helt utan förvarning gled helgen över till vardagarnas konung. Vädret är precis så grått somdet skall vara på en måndag. Och kallt. Tur att både kaffekokare och thékokare står och puttrar i köket. Men jag skall inte klaga. Själv behöver jag ju inte klaga, jag slipper ge mig ut i allt det där kalla, våta på många timmar. Det är värre för de två tonåringarna vi har hemma, som skall upp och ut och iväg till skolan. Det är ju näst intill männiksoplågeri att behvöa lämna sängens goa värme och byta ut den mot en skolsal. Tur man redan har gjort sina 14 år i skola. Som det känns just nu skulle jag inte palla ens tre minuter av det där.

Nä, kaffe, thé och en cigg till. Så kansek jag vaknar. I annat fall fårjag väl gå och lägga mig igen. Jag har ju det valet gudskelov.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback