Vaknat. Nästan

Så jag somnade tillslut. Det måste jag har gjort eftersom jag vaknade på morgonkvisten. Lika yr i bollen är jag nu, men nu kan jag ju dricka en kopp kaffe eller två och vakna till lite. Vädret är grått och eländigt så där har man inget att hämta. Idag är det stora bytaredagen. Alltså, våra barn som varit här i veckan skall hem till sina mödrar och fäder. Sen blri det bara jag och Hulda Hustrun och katterna kvar. Det är lika skumt varje gång, man drabbas av nån sorts separationsångest som är knepig att beskriva. Visserligen brukar våra äldre barn dyka upp titt som tätt, men det blir bra tomt i lägenheten de första dagarna innan man har vant sig. Sen när man börjar komma in i det så invaderas vi av barn igen.

Det märks att det var lördag i går för det står godispåsar både här och där i vardagsrummet. Vi borde nog städa upp lite för det vanliga kaoset råder med saker och pryttlar överallt. Men det är så mycket man borde så jag orkar inte ens tänka på det. Först och främst så skall det vaknas, duchas och allt sånt där. Sen får vi se om det finns någon ork kvar. Det är ju söndag för tusan. den sjunde dagen när vila är anbefallen. Passar mig som handen i handske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback