Blåljus

Helt plötsligt märker jag att allt lyser blått. Alltså, inte riktigt allt. Men bland de maskiner och apparater som omger mig är det en stor mängd som lyser, just det, blått. Min dator lyser blått från en jätteknapp mitt på den. Min rakapparat lyser vackert blått där den står i sin kombinerade laddare/rengörare. En av våra klockradior lyser blått. Ljudanläggningen i vardagsrummet lyser blå. Dvdn lyser, gissa vad, blått.

Vem var det som kom på att det är dags för blått? Förr lyste appareter oftast rött eller grönt, lite beroende på vad appareten ville visa sig vara på humör för. Men blått såg man inte till. Nu är det blått i displayer, från knappar och on/off lampor. Blått blått vart man än tittar.

Och på tv visar man så ofta man bara orkar, program om... just det, du börjar fatta, blåljus. Man följer ambulanser, poliser och brandkårer för fullt på tvn om kvällana. Blått, blått, blått.

Knepigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback