Dålig dag vettu.

Idag; en riktig skräpdag. En sån där dag som det bara dräller av i livet, en sån dag som bara är slöseri med tid och ansträngning. Den liksom bara tuffar på och det enda som händer är att man liksom mår lite sådär kymigt, lite småkass liksom. Inte helt o hållet kass, inte ens det kan en sån här dag bjuda på. Utan bara lite smågrått.

Sådana dagar har en tendens at dyka upp i grupp, men jag hoppas ändå att morgondagen blir bättre. I vilket fall som helst så var ju vädret kanon idag och det skall visst bli likadant i morgon. Sol o kallt, snö i drivor och lyckliga,starka barn som åker pulka. Alltså, det sista är ju inte väder, men en följd av det.

Nä, nu lovar jag mig själv att i morgon skall jag ta en promenad ner till stugan för att kika till den såhär mitt i bistra vintern. Kanske skall jag hälsa på änderna i Viskan, dra djupa andetag av kall, frisk luft. Kika upp mot en blå himmel, kanske ta en liten försiktig promenad på isen på sjön.

Jo, i morgon blir en bra dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback