Granen

Ibland tror jag banne mig att jag börjar bli dement. Jag har suttit här i vårat vardagsrum i någon timma nu och inte förrän nyss upptäckte jag att Hulda Hustrun har städat bort julen. Inget träd, inga tomtar, inget juligt alls, förutom ljusstakarna i fönstren. Så, det var det hon gjorde medan jag tjurade på mitt håll. Medan jag satt och diskuterade livet med katten använde Hulda Hustrun sin energi till att städa undan allt juligt.

Så bra, så slapp jag ju göra något åt det. Fast nog fasen undrar man hur mycket koll jag har på livet och hemmet när jag inte ens ser att julgranen är borta fast jag satt bara en halvmeter från där granen brukade stå så grön och vacker.

Tja, nu siktar vi mot det nya året, ingen tid att minnas julefriden. Räfst och rättarting har genomförts, jag och hulda Hustrun är de bästa av vänner och älskar varandra som alltid förr. O granen är borta.

Så bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback