Hold on

Nä, nu ger jag snart upp. Suttit här framför datorn i flera minuter och stirrat ut genom fönstret i jakt på vårtecken. Ja menar, det är ju redan mitten av januari. Kan man inte kräva något vårlikt i luften då. Julen är över, nyåret har passerat, likt förbannat är det kallt och mörkt ute.

Fast jag har faktiskt lagt märket till att det är ljust lite längre på eftermiddagen. Så nu varar kvällen bara en evighet istället, som förut, två evigheter. Och nog ser jag små, men inte obetydlga, knoppar på björken. Nä, de va visst frostknölar.

Tja, jag får väl, som vanligt i livet, beväpna mig med lite tålamod och vänta ut vintern. För jag vet ju att våren finns där, på andra sidan av allt det kalla och mörka.

Såå... vänta, vänta, vänta. vänta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback