Innebandy och dumma löften

I morgon åker jag och Hulda Hustrun till Göteborg tillsammans med äldsta dottern och hennes lagkamrater i Sparsörs AIK för att i min och Hulda Hustruns fall hjälpa till och i dotterns fall spela innebandy i Gothia Cup. Torsdag till Söndag skall vi bo i en skolsal, ligga på luftmadrass och äta i matsal. Sånt tär på en gammal man. Jag är redan trött på det, redan innan vi åkt. Jag som har svårt att sova i vanliga fall skall nu sova i en skolsal, på en madrass på golvet, i ett rum med 10-talet flickor i 15-års åldern. damer av den åldern låter har jag redan förstått. De har liksom inte hittat sin off-knapp än.

Och detta har man lovat, visserligen för länge sedan, då när det inte kändes svårt alls att lova något sådant, men ändock; ett löfte är ett löfte.

Skit oxå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback