Trängselavgift.

Jaha, nu skall de vara sådär viktiga igen, Stockholmarna. Visst, "vi är så mänga och häftiga att vi tilloch med behöver en trängselavgift". Som on det inte kunde vara trångt i Borås nån gång. Då o då tjocknar det till något alldeles vansinngit vill ja lova. Då är det jätte trångt. Faktiskt. Men vi skryter inte om det. Som Stockholmarna gör. O jag vet, för en av mina farbröder bor i Stockholm. Och han skryter. Det sade i alla fall min vördade fader på den tiden han levde.

Trängselskatt. Jojo, det smakar det. Jag vill bara berätta om att ibland, vid 16.00 tiden, är det otroligt trångt i Borås. Otrolig,t sanslöst, ofantligt, trångt. Men som sagt. Vi skryter inte. Vi kan trängas precis tyst, utan åthävor. Inte som Stockholmarna som måste öppna käften i varje situation. No man. Vi trängs utan att berätta om det.

Så. Som sagt. Löjligt med trängselavgift tycker jag. Lite barnsligt. Omoget.

Yepps. Tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback