Datafnatt

Vår ena dator har fått fnatt. det är ju inte så ovanligt att sådana maskiner får det, men denna gången är det åt det positiva hållet. Jag har ett bra tag brottats med dåligt med hårddiskplats. Jag har rensat enligt alla konstens regler men det har trots det varit hopplöst fullt eller snart fullt på alla de tre hårddiskar som burken gömmer på. Men idag, helt plötsligt blev 50% av den ena disken tom. Fri att bruka efter eget huvud och smak. Jag kan för mitt liv inte förstå vad som hänt. Jag kunde visserligen inte heller för mitt liv förstå vad det var som tog upp en sådan stor plats innan heller. Det var bara fullt en dag, men jag kunde inte lista ut vad det var som tog sån plats. Och nu är det gott om plats. Knepigt. Jag har en svag misstanke om att det har med virus att göra eftersom virusprogrammet hittade ett sådant efter förra uppdateringen så kanske det var så enkelt. Men nu slipper jag i alla fall jaga plats på hårddisken för semesterkorten, viktiga dokument och alla dessa filer man har som kräver plats, plats och åter plats.

I vilket fall som helst så är det säkert fullt snart igen. Det tenderar att bli fullt rätt snabbt. Jag kommer ihåg när hela operativsystemet kom plats på en diskett. Och när jag köpte en dator med hela, ofattbara 250Mb så tänkte jag i mitt stilla sinne att nu behöver jag nog aldrig köpa större hårddisk i hela mitt liv. Tji fick man.

Minst sagt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback