Den lille kemisten

Idag ringde de från psyk. Jag skall byta medicin, men inte till den som förra läkaren rekommenderade utan till Effexor som är en annan antidepressiv medicin. Som vanligt måste ju den nya läkaren visa att han kan med så att han hittar på något annat är den förra doktorn. Så nu i en vecka skall jag äta dubbla mediciner, trappa ner min förra samtidigt som jag skall trappa upp den nya. Hm, risk för biverkningar? Jovars, tyckte sjuksköterskan jag pratade med, det finns det ju, det hade läkaren sagt han med men det borde gå bra. Borde? Hmm, lätt att kläcka ur sig när man inte skall peta i sig kemikalierna själv.


Men jag skall fuska lite inom medicinarfältet och bara börja med halv dos. Man vill ju inte få tuppjuck ju. Jag är lika sugen på biverkningar som jag är lysten på tarmvred. Jag är ju faktiskt Leg. Sjuksköterska så lite kan jag väl få leka med pillren? Det gäller ju liksom mig. Eller? Så i morgon är det jag som börjar med min nya medicin. Fattas bara lite bra väder så går det mesta min väg just nu. Det går bra nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback