Läkare, piller och min söndriga skalle.

Vart hos doktorn idag. Det är sånt som man pysslar med när man är krasslig. Vänta på att dagens post kommer och att springa till läkare och apotek, det är mina hobbies det. Inte så illa, dagarna går ju i vilket fall som helst. Tydligen skulle jag nu öka mina mediciner, för jag är fortfarande lite sönder i skallen. Så jag gör väl som läkaren säger. Jag har redan varit på apoteket och hämtat min lilla bärkasse med kemikalier. Nu ligger de snyggt och prydligt ordnade i min dosett. Tryggast så. Man vill ju inte glömma nån tablett. Eller ta en två gånger. Eller överhuvudtaget göra fel. Det är viktiga saker de där pillren. Men jag väntar med att öka doserna till nästa vecka när vi varit i Göteborg och tittat på robbie Williams. Man kan ju bli lite krassligare i början när man höjer. Och det vill jag ju inte gärna bli på Ullevi.

Sen skulle det fixas med remisser till sjukgymnaster och tandläkare bland annat. Doktorn har fullt upp med bara mig kan man tro. Jaja, jag går dit de pekar, gör mitt jobb så gör de sitt. Kanske kan jag bli helt frisk i skallen. Vem vet?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback