Svartsjukan och dess bröder

Jaha. Hulda Hustrun är ute på galej och jag är kvarlämnad här i lägenheten som en gammal otvättad socka. Eller, riktigt så illa är det inte. Men Min vackra Kvinna är ute och gör staden osäker medan jag är hemma med barnen. Den fagra fyller år om några dagar så hon och hennes dyre broder slog ihop sina födelsedagsbalunser och detta upptåg brakade loss idag. Eftersom jag är en enkel själ i en enkel kropp med ett enkelt sinne håller jag mig hemma, dricker alkoholfria öl och vaktar så att inte barnen flyger sin kos. Nån måste ju göra det så varför inte jag.

Men nog blir det att sitta uppe tills Den Dyrbara Sköra Hustrun kommer hemdrumlandes. Jag är av den svartsjuka typen, så det är ingen ide att jag föröker sova för jag kommer inte att kunna somna före Damen är hemma igen. Fast jag kommer säkerligen låtsas sova djupt när Kvinnan I MItt Liv kommer hem framåt morgonsnåret. Men det behöver hon väl inte veta? Och att jag oroar mig småsjuk över att Min Quinna är ute i sommarnatten. Med alla typer som styker omkring. Men det behöver hon väl inte veta?

För man vill ju inte verka paranoid eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback