Work and laber keeps a good man strong

Vart nere i stugan med äldsta sonen. Han skötte gräsklippandet medan jag pulade runt med kantklipparen. En riktig, nästan amerikansk, far-son stund. Kan nämna att det är rätt varmt ute. Eller så har jag riktigt riktigt dålig kondition. För jag svettades som en, tja som nån som svettas jättemycket. Det rann små rännilar över mitt ack så vackra anlete och en distinkt doft av mänsklig svettutsöndring spred sig runt mig som en osynlig dimridå. Lurar på om jag inte ska duscha idag ;-)

Helst ville jag stanna kvar i stugan över natten, nu när värmen kommit tillbaka. Men hemma väntade Min Vackra Kvinna och hennes ättelägg på att männen skulle komma hem från arbetet. Lite början på 19-hundratalet liksom. Så det var bara att vandra uppför vår stadsdels kullar och söka sig hemmåt igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback