Att ställa en ställning

Tittar ut och ser att de byggnadesställningar som varit uppställa vid huset bredvis oss är borta. Förra gången jag tittade ut, i förmiddags stod de kvar men nu är det borta. Faschinerande hur fort sånt där går. Jag har alltid tyckat om att titta på byggen, (nått jag till min stora fasa har upptäckt att jag har gemensamt med Hitler. Fast där upphör förhoppningsvis och gudskelov likheterna) för det är så häftigt att se hur en byggnad tar form och hur fort det går. De aktuella ställningarna har nu börjat byggas upp på vårt hus istället för snart är det vår tur att få nya toaletter. Kvar vid grannhuset finns endast tre stora containrar, diverse skräp på marken och en liten gubbe som knatar omkring och städar upp.

Synd, det var trevligt att se hur de slet medan jag satt på min goa stol och tittade ut. Men jag får hitta något annat att titta på. Sånt är livet, saker komma och gå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback