Klockan är?

Sommartid var det ja. Nu kommer de där förvirrade dagarna när man inte har ställt om alla klockor, till exemple brukar klockan i bilen släpa efter. Så där sitter man med två olika tider och kan för sitt liv inte komma på vilken som är den rätta.

Fast nuför tiden kan det krångla till sig ännu mera. Ta klockan i bilradion. Den ställer om sig självt, precis som datorn gör. Och då har man ju inte ändrat tiden själv. Så när man då kommer ihåg att ställa om klockan blir det likt förbannat fel. Det brukar ta mig ungeför en vecka att komma i synk med alla mina klockor. Eftersom jag är lite klockfreak så har jag några stycken att handskas med.

Men men. Det brukar ju bli rätt till slut. Man får vara nöjd med det lilla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback