Lite uppiggande Sobril någon?

I dag har jag varit uppe och vaken hela dagen. Så va då, undrar du? Jojemen. För mig är det nått av ett rekord i dessa dagar. Visserligen har jag varit både skkig o darrig och lite skönt sexigt svettig sådär. Men jag har varit uppe. Katterna bara ruskar på huvudet åt denna plötsliga förvandling. Hulda Hustrun har höjt på ett o annat ögonbryn. Men hon är nog medveten om det tillfälliga i sakerna. För för att vara vaken och uppe har jag varit tvungen att ta, håll i er nu, lugnade medicin i varierande doser hela dagen.

Så knepigt. Att ta sederande medikamenter för att vara uppe. Brukar det inte vara tvärt om? Men i mitt fall är det ju så att jag helt enkelt inte pallar att vara vaken någon längrfe tid eftersom jag får panikattack i mängder när jag föröker. Alltså har mitt motmedel varit att sova bort tiden så gott det går. Men i dag när jag petade i mig lite piller från min saligt bortgågne vördade faders kvarlämnade medicinförråd har jag kunnat vara uppe hela dagen.

Så, har jag tur ,så får jag recept på något vettigt på måndag när jag skall till farbror eller tant doktor.

Vi får se va det blev av det. Men nu skall jag nog nana. Gott hoppas jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback