Melodifestival x 1000000

Det är melodifestival i dag. Svårt att undgå, till och med om man både blundar och håller för öronen. Varenda liten spaltmeter i A-bladets pappertidning tycks svämma över om Carolor, Barder och skinnbyxor. Nätupplagan är likaledes full om spektaklet den med. Finns det verklinge inget viktigare. Missförstå mig inte nu. Jag tycker oxå att det är lite skoj med lite festival såhär på senvintern. I väntan på våren liksom. Men så här mycket?  Så; översvämmande liksom. Man får svårt att hitta att det hänt något överhuvudtaget som inte har med festivalandet att göra. Skall Carolas röst hålla? Ska Poodles göra bort sig på riktigt denna gången, skall Kicki tröstäta sig igenom finalen?

Ärligt talat? Bryr vi oss så mycket om det? På riktigt.

Ibland undrar jag om det verkligen är jag som är galen, eller om det egentligen är omvärlden som är deprimerad och knäpp. Lättviktig underhållning i all ära. Men....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback