Min dosett

Jag har delat min dosett för veckan. Dela dosett ingick ju i mina arbetsuppgift som sjuksköterska på den gamla goda tiden när jag förvärvsarbetade ( alltid viljat hitta en anledning att skriva det  ordet), men påden tiden var det ju andras dosetter jag delade. Det slog mig att jag haft patienter med mindre mediciner än vad jag har. Och utan dosett hade jag aldrig kunnat hålla ordning. Jag har ju så många piller att jag borde bli mätt på bara dem. Nog ingen idé att nämna mitt höga blodtryck för doktorn, för då kanske jag får ännu mer piller. Klart, man är ju inte tvungen att ta dem, det hålls ju inte en revolver mot skallen på en.

Fast det vara kul att se att dosetter har en helt egen sida på nätet även om jag inte fick den svenska delen att funka. Vad allt kan man inte hitta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback