Ring och gissa

De där spelprogrammen som de har på tv nu för tiden, ordjakten och allt vad de heter. Vem fan kom på det? Och varför i hela fridens namn tittar folk på det. Jag brukar få kanalpanik när han den där skelögde eller nån av damerna som leder programmen dyker upp i rutan.

Jag kan inte byta kanal snabbt nog. Och så pratar de, o pratar och pratar. Och inte sådär bra som Loket kan göra, utan de panikpratar hela, hela tiden. "Nu får du som sitter där gissa, ring in till mig så kan du vinna en hundskit..." Bla, bla, bla. Knappt de hinner andas. Och han den skelögde ler och ler och ler, samtidigt som han pratar, hur nu fan det går till.

Tillråga på allt är det ju faktiskt människor som ringer in till skiten. Sanslöst. Allt från gamla tanter till arbetslösa fiskare. Speciellt orolig blir jag när ordet är **ndläkare och ingen jävel lyckas komma fram och gissa tandläkare på en hel evighet.

Hm, jag märker nu att jag avslöjar att jag faktiskt tittar då o då. Men det är mest för att det är så kul när den skelögde tittar i två kameror samtidigt. Lättroad har jag varit jämt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback