Tut i luren

Är det inte typiskt. Jag hade lagt mig lite på sängen för att läsa och vila lite. Eller mest vila kanske. Ok, jag skulle nog somnat om jag fått ligga kvar. Men det fick jag inte.  Jag väntar ett viktigt telefonsamtal idag. Så, jag har suttit med telefonen bredvid mig hela morgonen och förmiddagen.

Såklart hade jag inte med mig telefonen till sängen. Såklart ringde det precis när jag började glida in i sömnens rike. Jag skuttade upp ur sängen, skrämde slag på katten som låg och sov jämte mig, sprang in i vardagsrummet och...

Såklart hade den som ringde lagt på när jag väl svarade. Och på nummerpresentatören fann jag bara "Info 01" vilket betyder att den inte visste vilket nummer som ringt. Tack för det. Jag har lärt mig läxan. Nu skall jag börja om igen, gå o lägga mig. Men denna gången skall jag inte glömma att ta med mig telefonen.

Så det så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback