Hoppet man lever på

Oups. Helt plötsligt tornar mörka, mörka moln upp sig ovan trädsiluetterna. Min plan att befolka stugan verkar allt mer befängd och övermodig. Ingen toa, ingen värme, inget kylskåp att ha mat i. Det enda som skiler stugan från lumparlivet är att det är lättare att få tag på rinnande vatten. I övrigt är det ungeför så spartanskt man kan begära av vilken munk som helst. Fast el har vi ju. Och micro. Men ingen värme. Majnätterna är rätt kalla kan jag meddela. Jag vet. I natt sov man en halvtimma, vaknade till och huttrade i en kvart för att återigen somna och sova en halvtimma, för att vakna till... ja,ni fattar. Utsövd ligger på en annan ö.

Nä, detta kräver i fortsättningen sovsäck och bättre planering. Fast det är inte omöjligt. Enligt SMHI så slulle ju regnet hålla sig igårn vår vackra stad. Hoppas det gäller mig med :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback