Stugliv

Den stora planen om att flytta till stugan. Den var nog inte ens så bra ide alls. När vi väl kommit ner så upptäckte vi i tur och ordning att:

  • Bara ena elementet fungerade så det var svinkallt under natten
  • Toan var avstängd på grund av stopp
  • Kylskåpet hade klappat ihop
Så det blev till att plocka ihop sakerna igen och försöka med plan b. Om man nu bara hade en sådan. Just nu sitter jag hemma i lägenheten mitt i borrbullret och folk som springer ut och in i lägenheten. Och värre blir det nog är jag rädd för när det börjar bilas i väggar och allt vad de nu kommer ta sig till. Hulda Hustrun skall bo hemma hos sin broder med de två yngsta barnen. Jag lurar på att sova i stugan med katterna och komma upp för att äta bara. Fast det känns ju lite ruttet att överge skeppet sådär. Samtidigt som det blir mindre trångt hon svågern. Tja, detta får det lura på. Hade det funnits vatten hade jag bryggt en kanna kaffe och tagit med mig en thermos ut i solen. Men eftersom vattnet är avstängt. Tja. Jag får lura utan kaffe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback