Tvätta bort den sura minen

Sovit i ungefär 13 timmar. Till och från framåt morgonen visserligen, men ändå. Somnade nån gång vid 22 tiden i går kväll och knatade ur sängen vid 11-12 tiden i dag. Jag hade legat hela morgonen och slöat/sovit i väntan på att Hulda Hustrun, som ju sover hos min sväger, skulle komma ner. Saken var bara den att när jag till slut tittade till min mobil så fanns det ett mess från 7 tiden i morse där Min Vackra Kvinna hade skrivit att hon inte kommer ner på morgonen eftersom hon inte ville väcka mig utan att hon väntade på att jag skulle ringa. Snacka om att vi kom i osynk. Ofta brukar vi samtidigt tänka precis samma tanke samtidigt, men nu var det helt åt pipan. Så jag slängde mig på telefonen snabbt som en kobra. Efter ett tag kom Den Vackra knatande längs med grusgången nere i sommarstaden. Som tur var hade jag lovat möta henne, så jag fick njuta av den trevliga synen av min Hulda Hustru komma gående mot mig med vinden i håret. Nått att tänka tillbaka på kalla vinternätter.

Det är tvättdag idag så vi åkte hemåt till lägenheten med all vår ihopsamlade tvätt. Jag hade ju lite i stugan, sedan fanns det en massa hos min svåger där ju Hulda Hustrun och barnen huserar. Så nu sitter jag i vår uppochnervända lägenhet, där hantverkare kilar omkring som möss i en labyrint. Så passande att det är kvartsfinal Sverige - USA i hockeyvm. Så medan kaffet puttrar i köket så slår jag mig ner i soffan och njuter av livet en stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback