Håll käften på dig!

EXPRESSEN.SE/Fotboll: Elfsborgs sportchef till TV4:s Ekwall: "HÅLL KÄFTEN PÅ DIG..."

Så... onödigt. Jag har alltid varit lite tveksam till Herr Andreassons storhet. På den gamla goda tiden när Elfsborg var ett mediokert småstadslag och Stefan spelade kunde jag tycka att han var klart överskattad. Men övriga spelare och ledare tyckte om karln så jag kanske hade fel om det. När han sedan blev sportchef så gjorde han väl några tabbar, mest på grund av bristande erfarenhet kan jag tro. Men nu är den tiden över och Andreasson ligger personligen bakom mycket av de senaste framgångarna. Det är ialla fall vad som sägs av de som borde veta så jag får väl tro på det.

Visst kan man tycka att karln borde få ta sig en rejäl bläcka, fasen hela världen borde få ta och skapa sig en riktig fylleskandal en dag som igår. Men därifrån till att som en av de viktigaste Elfsborgsprofilerna, faktiskt genom tiderna, stå och fyllegapa, vråla och vara oförskämd i tv... nej, jag vet inte. Här hemma är det bara jag som tyckte att det tydde på bristande omdöme, resten av familjen tycker det är en struntsak.

I vilket fall som helst så är det hela bara en fotnot. ELFSBORG TOG GULD! Så om sportchefen ber hela världen hålla käft så får han väl göra det då. Vi kan väl hoppas att han vrider sig lite av obehag när han äter sin frukostgröt idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback