Takdropp

Solen skiner, snön gnistrar och vi lever i den bästa av världar. Ska det nu nödvändigtvis vara vinter så föredrar jag en vinter med snö. Det blir lite ljusare i världen då. Enda problemet med allt det där kalla är att det blir helt omöjligt att njuta av en ciggarett på balkongen. Snarare smyger jag ut på tårna och drar några snabba, snabba bloss för att sedan krypa tillbaka i värmen igen. Katterna kommer rännande med snabba steg men hejdar sig när de når balkongdörren. I vanliga fall brukar de göra allt för att komma ut och ta lite frisk luft men nu sätter de sig i värmen på fönsterbrädan och tittar ut genom fönstret i ställen.

Själv så funderar jag på att göra något. Vad som helst. Men jag kan inte få fason på vad det är jag ska göra. Ena stunden lurar jag på att lägga mig i sängen och läsa, nästa stund så funderar jag på att titta på någon film. Men det blir som vanligt inte något gjort alls. Men jag kan inte säga att det bekymrar mig så mycket. Inte nu, inte i dag. Inte än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback