Analog till digital

Det börjar mörkna ute. redan. En del yrar om myspys och levande ljus men jag föredrar solen vilken dag som helst. Fast eftersom det är som det är så har jag inget emot myspys och ljus. Man tar vad man haver och sånt är så gott som annat när det nu ändå är så förbaskat mörkt. Barnen, de små alltså, ligger i sina sängar, Hulda Hustrun är på match, äldsta dottern likaså. Min äldsta son sitter väl i mörkret i sitt rum och gör vad han nu kan tänkas göra. Katterna sover. Och så har vi mig då. Jag sitter här och väntar på att tv-sändningen av matchen skall börja.

Funderar lite på vart den gamla videokameran kan tänkas vara. Och alla banden. Kanske skulle göra något nyttigt för en gångs skull och föra över de där gamla analoga banden till datorn. Kan man ju passa på att redigera filmerna också. Jag gjorde ett tafatt försök precis när den nya datorn kom, men eftersom jag inte listade ut vart sladdarna skulle in så struntade jag i det. Vår nyaste dator har mängder med kontakter, men vilka som går ut eller vilka som går in är höljt i dunkel. Nu tror jag att jag har fattat poängen så nu skulle jag vilja försöka igen. Men det var ju det där med vart sakerna finns.

Tja, det är sånt jag funderar över när jag inte har annat för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback