Avsnitt 1489 varvid vår hjälte reser sig ur sängen och myser

Det spöregnar ute. Kallt regn. Oktoberregn. Hulda Hustrun och småbarnen försvann ut i det där blöta på väg till dagis och skola. Själv drar jag mig för att ens gå ut på balkongen för ett bloss. Man sitter så gott härinne i värmen när man kan lyssna till regnet mot rutorna och känna sig alldeles varm och go. Lite tidningsläsning. Lite kaffe. Lugn och ro. Idag skall äldsta dottern och hennes pojkvän på begravning. Pojkvännens morfar skall begravas. Hua. Hoppas att jag själv slipper sånt på länge, länge. Sorg är inte trevligt. Det är rent av obehgligt. Jag har gått på några begravningar genom åren. Morfar, mormor, min far, en morbror. Sånt klarar jag mig utan. Man får vara lycklig som har sina nära och kära kring sig.

Idag rä det ju fredag. Igen. Förutom att tömma kattlådorna har jag inget speciellt på mitt schema. Gott så. Senare idag kommer min ärade dotter för att vara hos oss i helgen. Det är så gott när hemmet är fullt av våra barn. Hmm, det verkar som om jag fått en släng av "mysfarbror" i dag. Fattas bara en länstol, en pipa och ett glas med god cognac så skulle jag passa in i vilken mysklubb som helst. Inte helt ofel känsla.

Tja, då är det väl bara att köra igång då. Har en dag att fördriva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback