Jul?

Det är jul snart. Jo, jag lovar. Ena dagen är det oktober och 2,5 månader till jul och sen helt plötsligt är det den 22 december och man har inte köpt en enda julklapp. För de som tycker jag är väl tidigt ute med att yra om julafton och julklappar, kom ihåg vad jag sa när ni panikrusar genom varuhusen på jakt efter pryttlar att ge bort. Tiden liksom bara rusar iväg. Den är närmare till jul än det är till förra midsommar. Och det var ju bara nyssens man satt i trädgården och drack öl och käkade sill och potatis. Herregud, det var väl bara nån vecka sedan eller? 4 månader går fort, fort.

Men först ska man genom det mörka men vackra oktober och det ännu mer mörka och inte alls vackra november.  Så, jag håller med er, så djäkla bråttom är det inte. Inte än. Men snart. Ack så snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback