Lata ungar

Oj vad ruggigt det var ute. Tog en sväng på balkongen och rökte en cigg men det blev till att snabbröka för det var kallt ute. Men vart är alla människor? Man har vant sig vid att det är tusen ungar på gården och en och annan vuxen med, men nu var det bara lite ströbarn på patrull. Ska inte ungar vara ute och leka även när det är kallt? På med mössorna bara och ut och bygg kojor eller vad det nu är barn gör. På min tid minsann fick vi vara ute hela dagarna. Det var på den tiden som man fick sitta i en park när man var i skolan. Hundraarton mil var det till skolan och man var tvungen att gå dit på händerna. Det var tider det minsann.

Nu är barnen bortklemade med leksaker och tv-spel. Sånt bygger inga rustika spänstiga kroppar. Se bara på mig och min ömkliga kropp. Resultatet av många års neglekt. Det räcker att jag skall lyfta på hakan för att jag skall pusta av ansträngningen. Stackars barn som kommer växa upp till en sådan som mig.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Om du sträcker huvudet lite längre så ser du att alla är på "nya"lekplatsen.Där slåss de för att få plats:-)

2006-10-11 @ 19:00:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback