Min skolkande son

Min ärade äldsta son har lite svårt för det där med att gå till skolan. Som tur är så har man nu från skolan reagerat på detta och sagt till på skarpen. I går ringde hans ömma moder och berättade att grabben inte varit i skolan på hela dagen. Jag vet intehur många gånger som jag och hans moder pratat med honom om det här med skolan. Det har varit en jäkla följetong ända sedan mellanstadiet. Men idag fick jag tag på grabben på telefon och han berättade om gårdagens diskussion med skolan där hans mentor och rektorn var med. Jag kan bara hoppas att han har fattat allvaret. Han lät lite skakad när han berättade om samtalet.

Man kan inte göra så mycket än att föra en ständig dialog och hoppas, hoppas, hoppas att allt går bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback