Mitt förkylda jag

Så har även jag blivit småförkyld. Jag beklagade mig ju häromdagen över att alla andra fick hosta omkring och tyckas synd om medan jag kantar omkring alldeles kanonfrisk. Så fick jag äta upp det med. Äldsta dottern var hos läkaren häromdagen och blev insatt på antibiotika eftersom hon hade nån bassilusk i halsen. Igår var jag uppe på apoteket för att hämta lite medikamenter och plockade samtidigt ut hennes piller. Som jag satt där och väntade på min tur så kände jag hur det kittlade i halsen. Och idag har jag en alldeles egen hosta, kill och kli i halsen, huvudvärk och lite allmän sjukdomskänsla. Så går det när man beklagar sig över sin hälsa.

Fast kanske har jag tur och slipper de allra värsta symptomen. Kanske blir det bara en liten miniförkylning? I vilket fall som helst så spelar det föga roll eftersom jag mår så bra i övrigt. En förkylning fäller inte en 36-åring i första slaget. Så kom an bara, hosta, snuva och heshet. Immunförsvaret står och väntar på er och ska plocka er en efter annan. Fast kanske kan jag plocka några "tycksynd-poäng" under tiden. Fast med tanke på att de andra i familjen är krassliga de med så tvivlar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback