Ont i halsen

Så tröttsamt att var förkyld. varje gång jag ska svälja så känns det som om jag äter rakblad. Huvudet dunkar lite käckt rytmiskt, dansar som om det vore ute på en egen tripp på krogen. Fast blir det int evärre än så här så går det ju att stå ut. Försöker ladda batterierna till datamusen men det är lögn i helvete att få in kontakten till laddaren i eluttaget. Vi har en såndär klump med flera uttag. Jättepraktiskt om man bara fick in några kontakter i den. Klumpen är petskyddad så till den milda grad att man inte får in en kontakt innan man har slitit med eländet ett bra tag, svurit minst 5 gånger och svettats floder. Så helt plötsligt då glider kontakten in, som om den inte haft den allra minsta svårt att sätta sig till ro. Petskydd i all ära men man skall väl i alla fall kunna sätta i en kontakt?

På torsdag skall jag och Hulda Hustrun på schlagercabaret. Det var Min Vackra Kvinnas mormor som vunnit biljetter. Det gäller att passa på att göra något kul ihop, jag och Hulda Hustrun, nu när jag mår rätt ok.Man vet aldirg när jag kan ramla ner igen, men just nu känner jag mig rätt stabil. Ångesten hålls i någorlunda schack av medicinen. Så då passar det ju bra med en liten festkväll.  Men det är på torsdag det. Först så gäller det ju att jag har kuretat förkylningen tills dess. Eller i alla fall inte är allt för sjuk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback