Sovmorgon

Lördag. Helg. Tja, inte spelar det sån stor roll i mitt liv, ledig varje dag som jag är. Ute är det vått och grått. I en salig blandning. Sov länge idag. Knatade inte upp förrän nån gång vid halv 11. Sovit ok. Tror jag. Det är konstigt men jag kan bara inte somna i Hulda Hustruns och min säng. Stapplade omkring helt groggy av sömntabletterna och fann till slut lite ro i en av barnens lediga säng. Det funkar ju denna veckan, men nästa vecka när barnen är här så är ju alla sängar upptagna. Jaj, det är då det. Än så länge så har vi ju 6 stycken sängar lediga.

Hulda Hustrun hade redan hunnit sticka till badhuset för att simma så jag är alldeles ensammen hemma. Det är bara katterna som rör sig, i övrigt är det tomt och stilla. Sitter och lurar på hur jag ska få fason på denna dagen. Borde jag kanske göra något? Som att tömma kattlådorna eller städa upp i köket? Eller ska jag bara låta denna dagen gå och sälla sig till de övriga dagarna som jag levt. Ännu en tom dag? Njae, det låter lite som slöseri med livstid. Komer jag ångra att jag satt så många timmar på arslet och stirrade in i en skärm när jag blir gammal? Troligen.

Robbie Williams skiva går runt, runt i högtalarna. Jag formligen älskar den nya skivan. Helt i min smak. Sen får recensenterna säga vad de vill. Bra musik kan vara det som skiljer en kass dag från en bra. Det gäller att välja rätt bakgrundsmusik till sitt liv. Viktigt med rätt soundtrack liksom.

Nä, en kopp thé och sen kanske jag får upp takten lite. Just nu lufsar tiden omkring helt utan styrsel. Och så vill jag ju inte ha det. Eller?

Kommentarer
Postat av: smultronkiwi

ÄÄÄLskar Robbie. Och kan knappt bärga mig tills jag har skivan i en apparat nära mig.Lyllos dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback