Vår stackars fattiga handelsminister

Stackars Handelsminister Maria Borelius som hade så krasslig ekonomi att hon var alldeles tvungen att betala barnflickan svart. Och dåligt minne tycks hon lida av med. Det kan väl inte vara så lätt att vara minister när media är så dumma så att de gräver upp sådana här små missöden. Lite skatt hit eller dit liksom. För det kan väl inte vara så illa att det hela beror på bristande moral?

Tråkigt också att hon lever med en man som inte tar något som helst ekonomiskt ansvar för sina barn är väl ännu mer beklagligt. Och någonstans såg jag att "hon ju inte haft en tanke på att bli minister". Nä just det ja. Så då är det ok att fiffla? För jag har heller ingen tanke på att bli minister. Så då kan väl jag få småsnatta lite som jag vill eller?

Tur man inte har sådana inkomster att det skulle vara aktuellt att anställa någon överhuvdtaget. Det verkar tryggast så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback