Andra försöket

Så var det dags för försök två då denna morgon. Knatade upp igen vid 9 och denna gången gick det mycket bättre. Jag vill absolut inte beskriva mig som pigg, men jag är vaken i alla fall. Hela lägenheten har jag för mig själv med. Min Vackra Kvinna är med sin brorsdotter hos doktorn. Så här sitter jag med katterna och har det rätt bra. Jag har drömt om, här och häpna, moppen nu på morgonen. Det har renoverats motor, trimmats (det är ju inte förbjudet att drömma vad jag vet) och hållits på. Inte undra på att jag är trött när jag vaknar, så mycket som jag sysslar med på natten. Ute är vädret liksom inget väder alls. Bara grått. Knappt det.

Kan inte komma på att jag har något planerat idag. Fast det kanske Hulda Hustrun inte håller med om. Jag har en rasande skicklig förmåga att glömma bort sådana där petitesser som vad jag lovat att göra och så. Fast jag funderar faktiskt på att tvätta bilen och passa på att vaxa den såhär inför höstrusket. Så helt handfallen är jag inte. Fast vi får väl se om tanke övergår till handling. Jag tänker mycket och utför väldigt lite.

Tja, en sak i taget. Först skall det ju morgonsysslas. Dricka thé, röka och sånt viktigt. Var sak har sin tid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback