Att vräka en tant

Aftonbladet: Styrelsen vägrar backa

Att vräka en gammal människa. Så lätt det är. Styrelsen är enig. Så otroligt sorgligt att det finns människor med ens ett uns av makt som tänker som denna eniga styrelse. Damen har ju betalat in avgiften. Sent förvisso men ändock. Att lägenheten inte är i nyskick kan väl knappast vara något problem så länge det inte stör grannarna. Själv blir jag så förbannad så jag knappt vet vad jag skall göra. Hur tänker dessa figurer som sitter i den där styrelsen? Tänker de alls? Vilken form av grupptryck kan leda fram till ett sådant här huvudlöst beslut? Är det människor som drog vingarna  av flugor när de var små? Har de ingen form av medmänsklighet i kroppen?

Skriv på listan. Skriv på säger jag.

Kommentarer
Postat av: Micke

Vidrigt, en människa som bott där i stort sett hela sitt liv o så gör de så här. Inte ens hsb´s ledning är ju med på det enligt vad jag såg igår!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback