Polisradio

Nån på gården har en polisradio som driver mig till vansinne. Den står och piper på högsta volym dygnet runt. Det låter precis som om det stod en polisbil med öppen dörr på gården. Ibland pratas det på den där radion. *Sprak sprak*"mummel mummel" *sprak sprak*. Det är värst på kvällarna när det där sprakande pratet och apparetens pipande ljuder över hela nejden i den annars så tysta höstkvällen. Och det värsta är ja att jag blir så förbaskat nyfiken. Man vill ju veta vad som sägs på den där radion. Nyfikenheten blir nästan outhärdlig. Man vill veta allt om vad som händer förtillfället i Sandared men det enda man hör är ett raspigt tal nåstans långt ifrån. Det är taskigt, det är vad det är. Antingen får de höja radion ännu mer så att även jag kan ta del av smaskigheterna elelr så får de sänka så jag slipper höra på det där pipandet. Nån ordning vill man ju ha. Annars ringer jag polisen



Kommentarer
Postat av: Anders

Du kan ju alltid styra din kosa till http://www.polisradio.net , där kan du lyssna på polisen i Borås.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback