She so heavy

"I want you" med Beatles måste vara världens bästa pop/rocklåt alla kategorier. Jag formligen älskar den låten. Speciellt gitarrdelen, det instrumentala partiet, i slutet. Jag tänder snabbt på musik och blir kär i många låtar. Men denna låten återvänder jag alltid till. Det går i perioder det där. Men så hör jag den av någon anledning och så är jag fast igen. Minnen från pojkrummet där man satt och rökte och lyssnade på denna låten dyker upp som välkomna gäster. Musiken är blytung utan att bli hård. Lennons sång så fylld av längtan, ångest, åtrå att man baxnar. Hela Abbey road aäbumet är lysande. Enligt min enkla mening det absolut bästa Beatles någonsin gjorde. De slutade med en bang liksom. Så bra, så bra, så bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback