Solsken

Världen visar sig från sin bästa sida idag. Solen skiner, himlen är blå och själv är jag väl inte helt grå heller. Lite yrvaken är jag väl fortfarande, men det brukar ju ta mig några timmar att vakna upp ordentligt. Drömde konsitgt nu igen på morgonkvisten. Det var stölder, krig och ormar huller om buller så jag fick tillbringa en stund med att skaka av mig det där. Hulda Hustrun har som vanligt redan varit i farten i flera timmar. Hon liksom hoppar upp ur sängen och sedan är hon i gång. Jag kan för mitt liv inte förstå hur det där funkar. Hon är som ett barn när det kommer till det där med att vakna. Ena stunden sover hon, nästa bakar hon bullar.

Idag står biltvätt på schemat. Vi har ett stort garage med varmvatten och högtryckstvätt på gården så jag tänkte att vi hyr det för en två, tre timmar idag så kan man passa på att spola av moppen med. Jag har redan beordrat äldsta sonen att vara med, han är ledig från skolan idag.

Så, livet leker och jag leker med. Väl så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback