Budget, kattpink och brist på kaffe

Guuud vilken tråkig dag. Tråkigt, tråkigt, tråkigt. Där ser man vad en kopp kaffe kan spela roll. Jag är säker på att om jag hade en kopp tillhands så skulle livet målas i grälla vackra färger och mitt hjärta skull slå små kullebyttor av ren och skär glädje.

Jag har legat och läst hela eftermiddagen med min trogna Chips bredvid mig. Inte illa egentligen, men för mitt inre har jag sett små kaffekoppar studsa omkring. Jag har druckit oräkneliga muggar med thé men det enda som händer är att jag blivit pinknödig titt som tätt. Nån koffeinkick kan jag inte tala om precis.

Men nu är det bara en dag kvar tills jag står i ett guldregn igen och då ska jag köpa kaffe i parti och minut så det står härliga till. Det där med att vara fattig är inte nått jag uppskattar. Alls. Fast jag måste erkänna att jag får skylla mig själv som spenderar först och sedan betalar mina räkningar. Hade jag bara gjort upp en hygglig budget, om så bara i skallen, så hade jag ju sett att det inte funkade utan hade köpt på mig lite mindre skräp när pensionen kom förra månaden.

Men ingen olycka om inte har något gott med sig. För det första så går jag ju nästan igenom en detox och det är ju populärt nu för tiden har jag sett på tv. Sen har jag lärt mig att först betala räkningarna sedan slösa. Jo, jag visste om det förut med, men jag trodde nog inte att pengarna skulle sprätta iväg på det här sättet när jag köpte dammsugare, hyrde släp och allt var det var som var sådana där kostnader som man inte brukar ha varje månad.

Jaja, som sagt. Mat har jag, tobak har jag, en faslig massa tid över har jag så ingen har egenltigen blivit lidande. Så på fredag är det jag som sätter mig med räkningarna det första jag gör, innan jag gör något annat. Precis som man ska.

Innan jag gick och lade mig för att läsa så var jag ju som jag tidigare sagt på ett strålande dåligt humör. Det var liksom inget som funkade hur jag än bar mig åt. Chips pinkade på Markbladet (en gratistidning) som jag hade lagt på vågen i badrummet eftersom hon inte förstod sig på den nya kattlådan som jag ställt dit. Den har en såndär praktisk lite svänglucka som katten ska ta sig igenom och som gör att det mesta av lukten stannar i lådan. Men detta fattade inte min lilla pälsboll utan hon bestämde sig för att "där kommer man ju för tusan inte in" och sedan satte sig hon att pinka på den där tidningen.

Jag svor och muttrade när jag städade upp på golvet och sedan tog jag bort luckfan, jag får väl introducera den en dag när jag orkar vara kattpedagogisk. Det var ungefär där jag bestämde mig för att detta fick bli en läsdag. Så jag kokade lite makaroner som jag lystet hällde ner i halsen på mig själv och sedan tog jag min bok och lade mig.

Men nu så är jag på lite bättre humör i alla fall så jag tänke låta kvällen förflyta framför tvn eller kanske ska jag kolla en bra film tro? Jag har några inköpta som jag inte sett än. Tja, det löser sig kan jag tro.

Det brukar alltid göra det. På ett eller annat sätt.

Kommentarer
Postat av: biffen

har du ingen summp å koka på,,,brukar kunna bli till en kopp i allafall!hade ja bott närmare så hade du fått kaffe av mig...lider me dig broder..

2008-04-16 @ 21:24:58
Postat av: Mr. Nelson

Stackars Calle! Vet hur det är med en Kaffe "Cold Turkey" usha! Själv har jag "Avgiftat" mig fån kaffe jag dricker enbart Te och mest grönt så som "Gun Powder" Grymt avslappnande det rekommenderar jag alla att testa! Kika här på alla positiva egenskaper Grönt Te har för kroppen http://www.greenteaearth.com/
Kan även berätta att jag har lättare för att somna in på kvällen nu när jag inte dricker lika mycket kaffe (Unnar mig en kopp ibland!) :-) Kram!

2008-04-17 @ 05:43:59
Postat av: Pernilla

Jag har "dresserat" många katter att lära sig hantera "toalettdörren", det har inte alltid vart lätt. Först sitter de utanför o piper o fattar inte hur man kommer in. När jag med milt våld knuffat in katten sitter den sen innanför vippdörren o fattar inte hur man kommer ut - o sjunger högt o ljudligt ungefär som världen är på väg att gå under! Katter är inte alltid smarta!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback