Hur i hela fridens namn gick detta till?

Jag överfölls av en bekant sensation i kroppen. Först kunde jag inte identifiera det hela tills det slog mig. Jag håller på att bli förkyld. Attans också.

Men det som förundrar mig är hur det gått till. Jag menar, jag har ju för sjutton inte träffat en enda levande själ på evigheter. Visst, mobila teamet var här och hälsade på men då satt vi ju i trädgården med gott om luft mellan oss så det hela är ett mysterium. Har jag råkat ut för en supervirus som smittar över nätet eller genom väggarna från grannen?

Jag har inte heller utsatt mig kropp för någon överdriven kyla, inga kallbad för mig inte. Nä, jag har knatat omkring här hemma i min ensamhet och haft det hyggligt bra. Likt förbannat så rinner näsan och i huvudet dunkar en klar förkylningshuvudvärk.

Jaja, det hela kanske bara är en tillfällig hicka i livets vandring. Troligen vaknar jag frisk och redo för torsdagen i morgon och allt är som det ska vara.

Men märkligt är det.

Kommentarer
Postat av: http://TUMADRE,blogg.se

hoppas du inte blir förkyld nu! :O


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback