Jäkla tvlicens

Dom ringer från radiotjänst gång på gång. Så dum att jag svarar är jag ju inte. De vill att jag ska betala min tvlicens. Fan heller. Nu när jag äntligen har kommit ur deras garn så tänker jag banne mig inte gå med på att de ska plocka mig på den där tvångsskatten igen. Jag har betalat den där avgiften i 20 år vare sig jag har tittat på SVT eller inte.

Jo, jag blir förbannad för jag tycker den där avgiften är det allra sämsta som finns i det här landet. Att vara tvungen att betala en avgift för något som man kanske inte nyttjar bara för att man äger en apparat som gör det möjligt att titta på kanalerna. Det är fan i mig lika dumt som att man skulle behöva betala en prenumerationsavgift på lokalblaskan bara för att man bor i dess spridningsområde.

Nope. Och skulle de komma hem och ringa på skulle jag inte öppna dörren heller. Nope, fan heller. Men de lär väl komma vare sig jag vill eller inte.

Fan heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback