Sorg i huset

Nope. Några ullegulliga kattungar blev det inte. Bara en stackars död liten kattunge. Chips hade det jobbigt igår, det hela drog ut på tiden och det sista fick jag hjälpa henne att få ut fostret. Men som sagt var den lilla figuren redan död.

Idag ligger Chips i sin lilla låda och sover mest hela tiden. Hon verkar både trött och lite ledsen. Hon har inte ätit eller druckit sedan igår fast jag försöker truga så gott jag kan.

Själv blev jag lite besviken måste jag erkänna. Jag hade sett fram mot små Chipsflarn här i hemmet. Men, saker är som de är och det är inte så mycket att göra åt det hela.

Idag är det tvättdag, det var värstans vad tvätt det har blivit. En full tvättkorg och en påse med smutskläder. Men som tur så är det en bra tvättmaskin i tvättstugan så den sväljer en hel del tvätt åt gången.

I kväll är det dags för fotboll. Elfsborg-AIK. Tyvärr har jag varken hälsa eller pengar nog att gå på matchen vilket är ett eländes förtret för mig, jag som sett fram mot den matchen i månader. Men jag får nöja mig med att lyssna till webradion istället. Funkar ju bättre än ingenting i alla fall.

Så ser det ut i mitt hem för tillfället. Nu ska jag värma upp lite överblivna makaroner och sätta mig för att äta. Magen är totalkass på mig så det är nog bra att försöka få i sig lite mat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback