Svartsjuka

Ok, innan jag somnar. Jag har som av en händelse börjat botanisera lite i mina Elvis-samlingar som är inspelade före mina favoritår 68-72 och helt plötsligt upptäckt att jag verkligen gillar även de gamla 50-tals låtarna. Well, så far so good. Men, för att travistera Tony Irving. Jag har aldrig kunnat komma överrens med sakerna Elvis spelade in mellan 61-68. Visst har jag funnit ett och annat undantag men de har varit få. Jag giller helt enkelt inte den sockersöta rösten han använde under de åren för att inte tala om de utbota korkade låtarna som filmbolagen och RCA gav honom att sjunga. Det är bara sliskigt och otäckt.

Men så hörde jag "Suspicion" och föll pladask. Nej, inte refrängen. Den är precis så där obehaglig. Men resten. Texten talar direkt till mitt svartsjuka hjärta och sen fastnade jag för kompet. Så snyggt, så gungigt. Som att ligga på en flotte och flyta omkring i vågor. Snyggt så snyggt.

Men som sagt. Refrängen. Bespara oss den vetja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback