Mitt meningslösa skrivande

Jag funderar lite på hur det kommer sig att jag pumpar ut en massa meningslösa meddelanden till världen hela dagarna. Varför? För att jag bara måste skriva, har gjort så hela mitt liv, innan det fanns bloggar. På den gamla goda tiden, innan Internet så satt jag och skrev en massa blaj på papper, med en penna, ni kommer ihåg dom va? Jag har en satans massa papper liggande med mer eller mindre smarta saker.

Men varför driver jag mina bloggar? För det står ju inget vettigt i dem. Kanske av samma anledning som Woodhouse skrev sina underbara böcker, eller Bukowski. Inte för att jag ens kan komma i närheten av deras storhet, men kanske av samma anledning. För att jag vill. Helt enkelt för att jag vill. Inga konstigheter kring det. Jag bara måste skriva. Jag kan gå en stund utan att skriva men sen är det kört igen och jag måste skriva ner nått. Har jag inte datorn i närheten så skriver jag på tidningar, servetter, lösa blad.

Det är som om det finns en massa ord i skallen som bara måste ut. Bort, ner på någon form av dokument.

Konstigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback